Prezentare

O grila 9×9 de Sudoku (apasati pe imagine pentru a vedea solutia, care apare mai jos)
Grila jocului este un patrat de noua pe noua casute, subdivizat în tot atâtea patrate identice, numite regiuni (vedeti figura). Regula jocului este simpla: fiecare rând, coloana sau regiune nu trebuie sa contina decât o data cifrele de la unu la noua. Formulat altfel, fiecare ansamblu trebuie sa contina cifrele de la unu la noua o singura data.
Cifrele nu reprezinta decât o conventie, relatiile aritmetice între ele nefiind de nici un folos. Orice ansamblu de simboluri distincte: litere, forme, culori, pot fi folosite fara a se modifica regulile jocului. Dell Magazine, primul care a publicat grile, a folosit cifre în publicatiile sale. Dimpotriva, Scramblets, de la Penny Press, si Sudoku Word, de Knight Features Syndicate, folosesc amândoua litere.
Interesul jocului consista în simplitatea regulilor sale si în complexitatea solutiilor sale. Grilele publicate au de obicei un nivel de dificultate indicat, iar editorul are posibilitatea sa indice si un timp de rezovare probabil. Cu toate ca, în general, grilele ce contin mai multe cifre completate sunt mai usoare, inversul nu este în totdeauna adevarat. Dificultatea veritabila a jocului ramâne totusi în a gasi suita exacta a cifrelor ramase.
Acest joc a inspirat deja mai multe versiuni electronice care aduc un interes diferit rezolvarii grilelor Sudoku. Forma sa de tip grila si folosirea lui într-un scop ludic îl aduc mai aproape de alte jocuri publicate în ziare, cum ar fi careurile si problemele de sah.
Profesorii recomanda practicarea jocului Sudoku ca antrenament pentru gândirea logica. Nivelul de dificultate poate în acest caz sa fie adaptat publicului.
Grilele sunt publicate în ziare, dar pot fi si generate cu ajutorul unui computer.